مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 11:422022-02-24سياسي

چرا کرونا در آمریکا فاجعه شد؟/ خلاصه یک کتاب


آمریکا در مقابله با کرونا به طرز شگفت آوری تحقیر شد و ضعیف ترین عملکرد را به نمایش گذاشت و درس عبرتی شد برای سایر کشورها - به تازگی کتابی در آمریکا منتشر شده با عنوان چرا کرونا در آمریکا فاجعه شد؟ اسفندیار خدایی ( پژوهش گر مطالعات آمریکا) خلاصه ای از این کتاب به قلم رابرت اشنایدر را در اختیار عصر ایران گذاشته است: * روز بیستم ژانویه 2020 اولین مورد کرونا در آمریکا شناسایی شد.

انتظار می رفت عملکرد آمریکا از سایر ملت ها بهتر باشد؛ زیرا از همه لحاظ، آماده ترین و با تجربه ترین کشور برای مقابله با این همه گیری بود.

اقتصاد پیش رفته و منحصر به فرد آمریکا، قابلیت های صنعتی، فن آوری و پزشکی بدون رقیب، وجود برترین دانشگاه های طراز اول دنیا و حضور بهترین مغزهای نخبه جهان، جایگاه ممتازی به آمریکا بخشیده بود تا در بحران کرونا، دنیا را رهبری کند.

اما این گونه نشد.

آمریکا در مقابله با کرونا به طرز شگفت آوری تحقیر شد و ضعیف ترین عملکرد را به نمایش گذاشت و درس عبرتی شد برای سایر کشورها تا با مقایسه آمار تلفات خود با آمریکا، دل‎ گرم و امیدوار شوند.

(ویروس کرونا قریب به یک میلیون آمریکایی را به کام مرگ کشاند).

*همه کشورها در مواجهه اولیه با کرونا اشتباهاتی داشتند، اما فقط آمریکا بود که بر تکرار اشتباهات اصرار ورزید و هیچ گاه درس نگرفت و جل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کرونا در آمریکا فاجعه شد؟/ خلاصه یک کتاب

چرا کرونا در آمریکا فاجعه شد؟/ خلاصه یک کتاب