مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 16:072022-02-24سياسي

جرم داشتن سلاح سرد چیست؟


معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در مورد حمل هر نوع سلاح سرد به مردم هشدار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی به شهروندان هشدار داده است که حمل هر نوع سلاح سرد از قبیل افشانه ها و شوکر بدون مجوز و یا چاقو، قمه، شمشیر و پنجه بوکس به منظور قدرت نمایی، درگیری، اخاذی، جرح و مانند آن جرم است و فرد مرتکب به مجازات مقرر محکوم می شود .

سلاح سرد چیست؟طبق آیین نامه اجرایی قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز سلاح سرد شامل وسایل، آلات و ادواتی است که بر خلاف اسلحه های گرم در اثر استفاده، صدا، شعله و حرارت ایجاد ننموده و اصابت آن ها به بدن منجر به ایجاد پارگی، خونریزی، از کار افتادن موقت یا دائم اعضا و نهایتاً آسیب جسمی و روحی یا فوت می شود.

هم چنین طبق این آیین نامه، سلاح سرد جنگی سلاحی است که از آن در نیروهای مسلح برای نبرد تن به تن و دفاع شخصی استفاده می گردد، از قبیل سرنیزه قابل نصب روی سلاح جنگی و کارد سنگر و تیر و کمان غیرمتعارف.

جرم داشتن سلاح سرددر ماده 4 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز آمده است که وارد کردن هر نوع سلاح، مهمات، اقلام و مواد تحت کنترل به کشور، خارج کردن آنها از کشور، ساخت،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرم داشتن سلاح سرد چیست؟

جرم داشتن سلاح سرد چیست؟