مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 19:572022-02-24فرهنگي

نمایش 40 اثر هنری مازندران در دانشگاه آکتائو قزاقستان


رییس حوزه هنری مازندران از نمایش 40 اثر هنری از تولیدات حوزه هنری این استان در دانشگاه یسه نوف کاسپین آکتائو کشور قزاقستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی معصومی گرجی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی رایزنی های صورت گرفته با سفارت ایران در قزاقستان و سرکنسول ایران در اکتائو، 40 اثر هنری از تولیدات حوزه هنری مازندران در دانشگاه یسه نوف کاسپین   این کشور با هدف معرفی آداب و سنن استان به نمایش گذاشته می شود.

  وی با اشاره به حضور ایرانیان در شهر آکتائو افزود: با تمام مرزبندی های موجود، اشتراکات و یا نزدیکی های فرهنگی در برخی زمینه ها با کشورهای حوزه دریای خزر باعث شده مسئله فرهنگ و آیین و مولفه های زیست بوم برای دیگر کشورها امری جذاب و قابل توجه باشد.

رییس حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه دانشگاه یسه نوف کاسپین محل حضور فرهنگ پژوهان و محققانی است که مخاطبان این نمایشگاه خواهند بود، افزود: حوزه هنری مازندران در سند جدید تحول خود، به عنوان پرچمدار هنر آیینی و سبک زندگی، مأموریت های مشخصی در این زمینه ها با رویکرد تولید و فعالیت های فرهنگی هنری دارد و این نمایشگاه فرصتی در عرصه بین المللی است تا بتوانیم به معرفی این فرهنگ غنی پر از حماسه و پهلوانی و مردمان سختکوش و معتقد بپردازیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش 40 اثر هنری مازندران در دانشگاه آکتائو قزاقستان

نمایش 40 اثر هنری مازندران در دانشگاه آکتائو قزاقستان