مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 20:122022-02-24سياسي

اجرای برنامه های ساختاری برای رفع فقر نباید موجب غفلت از فقرا شود


اگر چه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلند مدت برای رفع فقر و بی عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم رتبی دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی بعد از ظهر پنجشنبه در اولین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران پرچمدار برقراری عدالت اجتماعی است و لذا وجود فقر در جامعه اسلامی به هیچ وجه زیبنده این نظام نیست، گفت: جامعه اسلامی باید مبتنی بر عدالت اجتماعی اداره شود.

وی با اشاره به اینکه راهکار اصلی و اساسی برای رفع فقر اصلاح شاخص ها و زیرساخت ها در جهت برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: درست است که برای ایجاد عدالت پایدار اقتصادی و اجتماعی باید در توزیع ظرفیت ها و امکانات، عادلانه عمل شود و زمینه ها و بسترهای ایجاد فقر و بی عدالتی را اصلاح کرد، اما نباید از رسیدگی به فقرا و نیازمندان نیز غافل ماند.

رییس جمهور اظهار داشت: اصلاح ساختارها و شاخص ها نسبت به رسیدگی به فقرا و نیازمندان تقدم رتبه دارد، اما هم زمان با اجرای برنامه ها و اقدامات بلند مدت و ساختاری باید به شکلی کاملاً عزتمندانه به فقرا و نیازمندان نیز رسیدگی کرد و برنامه هایی عاجل و فوری برای رفع فقر مطلق داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه های ساختاری برای رفع فقر نباید موجب غفلت از فقرا شود

اجرای برنامه های ساختاری برای رفع فقر نباید موجب غفلت از فقرا شود