مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 20:172022-02-24حوادث

تشخیص لاستیک فرسوده در هنگام خرید


رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی لرستان گفت: قبل از خرید لاستیک خودرو بایستی به تاریخ انقضای آن توجه و از خرید لاستیک های تاریخ منقضی شده و فرسوده یا پوست پوست شده خودداری کرد.

- سرهنگ محمد زارعی اظهار کرد: تاریخ ساخت لاستیک به صورت یک عدد چهاررقمی بر روی لاستیک خودرو منقوض شده است که دو رقم سمت راست نشان دهنده سال تولید و دو رقم سمت چپ نشان دهنده هفته چندم از آن سال هستند.

وی تصریح کرد: لاستیک خودروها تأثیر بسزایی در ایمنی تردد وسایل نقلیه دارند، لاستیک خودرو با تحمل وزن خودرو و کاهش نیروها و ضربات وارده از سطح جاده، فرمان پذیری و ایجاد امکان حرکت در مسیر دلخواه را فراهم می کنند و یکی از الزامات مهم و اساسی تردد ایمن وسایل نقلیه است رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی لرستان خاطرنشان کرد: وجود لاستیک های فرسوده و یا دارای آج نامناسب در سطح اتکا با جاده با دو اثر عدم فرمان پذیری مناسب و عدم تمرکزپذیری خودرو همواره باعث ایجاد تصادفات شدید و به ویژه واژگونی وسایل نقلیه و یا انحراف خودرو به سمت خط مقابل وقوع تصادفات خطرناک بوده است.

زارعی اضافه کرد: برابر قانون نداشتن آج مناسب در سطح اتکای چرخ وسیله نقلیه یکی از مصادیق نقص فنی بوده و برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این دسته از وسایل نقلیه ضمن اعمال قانون، پلاک وسیله آن ها فک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص لاستیک فرسوده در هنگام خرید

تشخیص لاستیک فرسوده در هنگام خرید