مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 21:072022-02-24پزشكي

شایع ترین اختلالات روانپزشکی در نوجوانان ایرانی چیست؟


معاون مدیر کل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به نتایج یک پیمایش ملی در مورد اختلالات روانپزشکی نوجوانان 5 تا 18 سال، گفت: براساس نتایج این پیمایش اختلالات اضطرابی و رفتاری بالاترین شیوع و اختلالات خوردن و سایکوتیک، - کمترین شیوع در بین دانش آموزان را به خود اختصاص داده اند.

علی اسدی، در دومین وبینار جهانی سواد و سلامت کرسی یونسکو با موضو ع بهداشت روان مدارس که امروز (پنجشنبه، 5 اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: معلمان نقش گسترده ای در سلامت روان دانش آموزان دارند؛ آن ها می توانند از طریق آموزش های خود مراقبتی و مهارت های پایه زندگی به ارتقاء سواد سلامت روان دانش آموزان کمک کنند.

وی با اشاره به دومین نقش معلمان در ارتقاء سلامت روان دانش آموزان، افزود: اگر آن ها با علایم و نشانه های پایه اختلالات رفتاری، خلقی و ذهنی در دانش آموزان آشنا باشند، به نوعی از قبل آموزش های لازم را گرفته باشند و در این زمینه توانمند باشند؛ می توانند دانش آموزان دارای اختلال را شناسایی یا غربال کنند، سپس آن ها را به سطوح بالاتر درمانی ارجاع دهند.

اسدی با اشاره به مسئولیت معلمی و امکان رصد کردن رفتارها و نشانه های روانشناختی دانش آموزان، گفت: معلم آشنا به این حوزه می تواند با مهارت برقراری ارتباط با دانش آموز و خانواده، با والدین صحبت کرده و آن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین اختلالات روانپزشکی در نوجوانان ایرانی چیست؟

شایع ترین اختلالات روانپزشکی در نوجوانان ایرانی چیست؟