مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 اسفند 1400 ساعت 22:422022-02-24اقتصادي

14 استان برای قم فرش می بافند


14 استان برای قم فرش می بافند که برای نمونه می توان به تبریز، یزد، زنجان و مشهد اشاره کرد و سهم بافندگان بومی این استان از فرش قم تنها 10 درصد است.

- ایسنا/قم صادرکننده نمونه فرش استان قم گفت: 14 استان برای قم فرش می بافند که برای نمونه می توان به تبریز، یزد، زنجان و مشهد اشاره کرد و سهم بافندگان بومی این استان از فرش قم تنها 10 درصد است.

رضا محمدی، صادرکننده نمونه فرش استان قم، در نشست بنیاد قم پژوهی که با موضوع خاندان شناسی در فرش قم در موسسه طلوع مهر برگزار شد، عنوان کرد: بعد از خواندن کلاس ششم به خاطر مسائل و اثرات مخرب حزب توده پدرم با ادامه تحصیلم موافقت نکرد و بعد از پایان کلاس ششم وارد بازار شدم و از سال 1334 که من مشغول کار شدم تا سال 1340 با حاج آقا مصطفی قریشی و از سال 1340 به بعد با آقای نحوی کار کردم.

وی افزود: از آن سال یکی دو روز در هفته برای این کار به تهران می رفتم و طی سال های 45 تا 57 هر هفته چند مهمان خارجی از همه کشورها مثل آلمان، فرانسه، فنلاند داشتیم که برایشان فرش می خریدیم و با خود می بردند.

وی ادامه داد: تا چند سال بعد از انقلاب وقفه ای در صادرات ایجاد شد و سپس با یکی دو شرکت متعلق به آقای یعقوبی آشنا شدیم که با آلمان کار می کردند و ما فرش های این شرکت ها را تأمین می کردیم و بعد به خاطر ارزیابی های گمرک و برخی مشکلات باز وق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 استان برای قم فرش می بافند

14 استان برای قم فرش می بافند