مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 06:372022-02-25اقتصادي

تداوم نگرانی از کم بارشی در مازندران


میانگین بارش بهمن ماه امسال 59 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که 67 میلی متر بوده، حدود 12 درصد کاهش داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، سریال تغییر در پراکنش زمانی و مکانی بارش ها درحالی ادامه دارد که نگرانی از بارش ها و تنش های آبی وجود دارد.

پاییز امسال با کم بارش شروع شد و مجموع بارش ها نیز با تنش های آبی سپری شد و با آمدن زمستان نیز این نگرانی ها افزایش یافت.

باوجود اینکه فصل زمستان را پشت سر می گذاریم اما نگرانی از کم بارشی کماکان وجود دارد و باید گفت بارش های مازندران چندان تعریفی نداشت، به همین دلیل همه نگاه ها و چشم امید کشاورزان رو به آسمان است تا باتوجه به در پیش بودن آغاز فصل زراعی با خیال آسوده به کشت و کار بپردازند.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران درباره بررسی وضعیت گذشته بارش و دمای هوای استان مازندران در گفت وگوبی، اظهار کرد: میانگین بارش بهمن ماه امسال 59 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که 67 میلی متر بوده، حدود 12 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل که 40 میلی متر بوده، حدود 48 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: میانگین بارش پنج ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به بهمن ماه 543 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلند مدت که حدود 344 میلی مت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم نگرانی از کم بارشی در مازندران

تداوم نگرانی از کم بارشی در مازندران