مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 08:522022-02-25پزشكي

تبعات پاندمی کووید 19 بر سلامت روان دانش آموزان


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به تشریح ابعاد مختلف اهمیت سلامت و تبعات اختلالات روانشناختی در بین دانش آموزان پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، علیرضا زالی در دومین وبینار سلامت، سواد و آموزش در کشورهای فارسی زبان با اشاره به وضعیت بهداشت روان دانش آموزان، گفت: پس از پاندمی کووید 19 آثار پیچیده و ناشناخته ای را در حوزه روانشناختی و سازه های روانی در بین دانش آموزان شاهد بودیم.

وی با اشاره به آثار تلخ پاندمی کرونا، افزود: 188 کشور در مقاطع اولیه پاندمی کرونا اقدام به تعطیلی مدارس کردند و بیش از 1,5 میلیارد دانش آموز در جهان دچار محرومیت های تحصیلی شدند.

زالی با اشاره به نتایج تحقیقات خاطرنشان کرد: کووید 19 علاوه بر آثار جسمی و بیولوژیک، آثار فاحش روانشناختی و اجتماعی در کودکان و دانش آموزان داشته است.

وی در ادامه دقت بیشتر به پیشرفت های تحصیلی دانش آموزان را ضروری دانست و یادآور شد که توجه به وضعیت روانی دانش آموزان نگاه استراتژیکی را می طلبد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اهمیت نقش مدارس در آماده سازی نسل آتی کشور گفت: آموزش مدارس صرفاً آموزش یکسری مباحث مبتنی بر روش ها و مدل های درسنامه ای نیست بلکه دوران مدرسه دوران طلایی است که فرد می تواند مهارت های متعدد اجتماعی و روانی را کسب کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات پاندمی کووید 19 بر سلامت روان دانش آموزان

تبعات پاندمی کووید 19 بر سلامت روان دانش آموزان