مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 09:072022-02-25سياسي

مهم ترین چالش پیش روی جامعه پزشکی/اهمیت تعهد حرفه ای پزشکان


رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، به تشریح مهم ترین چالش جامعه پزشکی و تعهد حرفه ای که متوجه جامعه پزشکی کشور است، پرداخت.

- ، محمد رییس زاده گفت: یکی از چالش های بسیار جدی که امروزه در جامعه پزشکی با آن مواجه هستیم، رعایت شأن و قداست جامعه پزشکی است که وجوه مختلفی دارد.

از سویی هجمه هایی که به جامعه پزشکی در رسانه های مختلف و از نگاه بعضی مسئولین در بعضی تریبون ها می شود و از سویی دیگر در خود جامعه پزشکی بهانه هایی به دست مخالفان می دهد که به جامعه پزشکی بتازند.

وی ادامه داد: یکی از مؤلفه های بسیار مهمی که پرداختن به آن می تواند این چالش را به شکل اساسی حل کند، بحث تعهدحرفه ای است.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه رعایت تعهد حرفه ای در ذات خود، قداست و شرافت جامعه پزشکی را به دنبال دارد، تصریح کرد: وقتی جامعه این ارزش و اعتبار و اعتماد را به جامعه پزشکی می دهد و این قداست را برای این حرفه قائل می شود در مقابل انتظاراتی هم از این جامعه دارد.

اینکه جامعه پزشکی بنا به تعهد حرفه ای و سوگند پزشکی فارغ از همه مؤلفه های دیگر، سلامت جامعه و بیمار را بر هر چیزی مقدم بدارند.

رییس زاده خاطرنشان کرد: وقتی به پزشک این اجازه داده می شود که محرم اسرار بیمار باشد و به هر ناحیه ای از بدن بیمار در صورت لزوم دسترسی داشته باشد و مداخلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین چالش پیش روی جامعه پزشکی/اهمیت تعهد حرفه ای پزشکان

مهم ترین چالش پیش روی جامعه پزشکی/اهمیت تعهد حرفه ای پزشکان