مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 10:422022-02-25پزشكي

نتایج امیدبخش نوعی آزمایش خون در تشخیص آلزایمر


آزمایش خونی که در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس ایجاد شده، دقت بالایی در تشخیص نشانه های اولیه بیماری آلزایمر نشان داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، دقت این آزمایش خون در مطالعه ای که تقریبا 500 نفر از سراسر سه قاره در آن شرکت داشتند، مشخص شد و شواهدی مبنی بر آنکه این آزمایش باید به عنوان روشی برای غربالگری معمول مورد استفاده قرار بگیرد، ارائه شد.

راندال جی.

بیتمن (Randall J.

Bateman) نویسنده ارشد این مقاله می گوید: مطالعه ما نشان می دهد که آزمایش خون معیاری قوی برای تشخیص پلاک های آمیلویید مرتبط با بیماری آلزایمر است و این آزمایش حتی در بیمارانی که هنوز زوال عقل را تجربه نکرده اند کارآمد است.

او افزود: آزمایش خون کمک بزرگی به تحقیقات و تشخیص آلزایمر می کند و به طور قابل توجهی زمان و هزینه شناسایی بیماران برای انجام آزمایش های بالینی را کاهش می دهد و باعث توسعه گزینه های درمانی جدید می شود.

با ظهور داروهای جدید، یک آزمایش خون می تواند مشخص کند که چه کسی از این درمان ها سود خواهد برد که شامل کسانی که در مراحل اولیه بیماری هستند نیز می شود.

این آزمایش خون که توسط بیتمن و همکارانش ایجاد شده است، به بررسی نسبت سطوح پروتیین های آمیلویید بتا Aβ42 و Aβ40 در خون می پردازد و نشان می دهد که آیا پلاک های آمیلویید د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج امیدبخش نوعی آزمایش خون در تشخیص آلزایمر

نتایج امیدبخش نوعی آزمایش خون در تشخیص آلزایمر