مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 11:572022-02-25سياسي

پشت پرده معافیت مالیاتی سلبریتی ها و هنرمندان در لایحه بودجه 1401


در حالی که مالیات یکی از ابزارهای دولت برای «برقراری عدالت» در جامعه است، نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1401 در صحن علنی، با تصمیم کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف معافیت مالیاتی سلبریتی ها مخالفت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مالیات یکی از ابزارهای دولت برای برقراری عدالت در جامعه است؛ قاعده کلی این است با افزایش میزان درآمدِ افراد، درصد مالیات بر درآمد آنها نیز افزایش می یابد به گونه ای که افرادی که درآمد کمتری دارند مالیات کمتری می پردازند و افرادی که درآمد بالایی داشته و جز دهک های بالای جامعه هستند مالیات بیشتری را پرداخت می کنند.

البته اخذ مالیات از دو جنبه دیگر تنظیم گیری و درآمدزایی نیز برای دولت حائز اهمیت است اما مهم ترین کارکرد آن ناظر به نقش آفرینی در برقراری عدالت و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه تعریف می شود.

*گام رو به جلوی مجلس در حذف معافیت مالیاتی هنرمندان در بودجه 1400 در سال های گذشته موضوع جلوگیری از فرار مالیاتی دهک‎ های بالای جامعه و حذف معافیت های مالیاتی غیرموجه در فضای کارشناسی و رسانه ای کشور بیشتر از گذشته مطرح شده است که یکی از مصادیق آن معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده معافیت مالیاتی سلبریتی ها و هنرمندان در لایحه بودجه 1401

پشت پرده معافیت مالیاتی سلبریتی ها و هنرمندان در لایحه بودجه 1401