مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 12:372022-02-25سياسي

هر معجزه ای در اقتصاد ایران تنها با تکیه به توان داخلی رخ می دهد


به نتیجه رسیدن مذاکرات فرصت جدیدی برای تسهیل مراودات اقتصادی و مالی ایران ایجاد می کند اما معتقدیم هر معجزه ای تنها با اتکاء به توانمندی های اقتصاد ایران رخ خواهد داد.

- به نقل وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران، سید احسان خاندوزی در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه العالم در خصوص جایگاه و وضعیت کنونی اقتصاد ایران، گفت: ضمن عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما و بینندگان ارجمند شبکه تلویزیونی العالم، در خصوص پاسخ به سوال شما در خصوص جایگاه اقتصاد ایران باید عرض کنم، جایگاه اقتصاد ایران در خلال دو سه سال اخیر نسبت به آن چیزی که قبل از آن وجود داشت متفاوت شده است.

از سه سال قبل که تحریم های اقتصادی ایالات متحده علیه ملت و دولت ایران تشدید شد، موجب گردید که شاخص های اقتصاد ایران در طول سه سال اخیر کاهش پیدا کند و فراگیری و پاندمی کووید 19 هم اثر مضاعفی را بر کاهش رشد اقتصادی و افزایش سطح عمومی قیمت ها و تورم در اقتصاد ایران گذاشت به نحوی که امروز شاهد رتبه پایین تر اقتصاد ایران نسبت به سالهای 2017 و 2016 هستیم.

اما ناگفته نماند که با توجه به تدابیر جدیدی که در حوزه اقتصاد اتخاذ شده است، امیدوار هستیم که بتوانیم در سال 2022 و سال های پس از آن مجدداً میزان تولید ناخالص اقتصاد ایران (که شاخص رشد اقتصادی محسوب می شود) و هم در زمینه شاخص تورم یا سطح عمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر معجزه ای در اقتصاد ایران تنها با تکیه به توان داخلی رخ می دهد

هر معجزه ای در اقتصاد ایران تنها با تکیه به توان داخلی رخ می دهد