مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 12:372022-02-25اقتصادي

آل هاشم: اقتصاد دولتی آفت تولید است/ بازار 400 میلیونی صادراتی کشورهای همسایه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: نگاهی به موقعیت ژئوپلیتیک کشور نشان می دهد که حدود 400 میلیون نفر جمعیت اطراف ایران ساکن هستند که این موضوع می تواند جزو حوزه نفوذ و ارتباطی کشور باشد همچنین این موضوع امکان توسعه صادرات بین کشورها را به وجود می آورد و می تواند در حوزه های مختلف برای کشور مفید باشد.

وی ادامه داد: برای مثال در صورت صادرات محصولات بیشتر به کشورهای اطراف با به خطر افتادن امنیت ایران، امنیت غذایی و تامین کالاهای صادراتی سرزمین های اطراف نیز دچار تهدید می شود و این موضوع به نوعی وابستگی کشورها را به ایران به همراه دارد و بنابراین تمام کشورهای مقصد تلاش می کنند، امنیت ایران حفظ شود.

مشکلات صادرکنندگان باید برطرف شود وی با بیان اینکه نباید از نقش صادرکنندگان غافل شویم، گفت: صادرکنندگان به عنوان سربازان جنگ اقتصادی با تامین ارز مورد نیاز کشور برای واردات محصولات مورد نیاز همت کرده و همچنان تلاش خود را می کنند تا روند مبادلات تجاری و اقتصادی کشور به نحو مطلوب انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان در حوزه های مختلف تصریح کرد: باید بسترهای بسیاری فراهم شود تا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل هاشم: اقتصاد دولتی آفت تولید است/ بازار 400 میلیونی صادراتی کشورهای همسایه

آل هاشم: اقتصاد دولتی آفت تولید است/ بازار 400 میلیونی صادراتی کشورهای همسایه