مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 13:172022-02-25بين الملل

آیا نبرد در نزدیکی چرنوبیل به یک فاجعه بدل می شود؟


درحالیکه نیروهای روسی به پیشروی های خود در خاک اوکراین ادامه می دهند و همزمان چرنوبیل را نیز اشغال کرده اند، یک فاجعه دیگر اتمی می تواند رخ دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه خبری سی.

ان.

بی.

سی در گزارشی می نویسد: بعد از ظهر پنجشنبه، نیروهای مسلح روسیه وارد منطقه ممنوعه متروکه اطراف نیروگاه چرنوبیل شدند، جایی که بدترین حادثه هسته ای جهان در سال 1986 رخ داد.

به گفته دنیز شمیهال، نخست وزیر اوکراین، شب هنگام هم نیروهای روسیه کنترل کامل منطقه از جمله خود نیروگاه را به دست گرفتند.

درگیری شدید در داخل منطقه ممنوعه متروکه که یک زمین وسیع و خالی در اطراف نیروگاه هسته ای چرنوبیل است، از جمله شهر ارواح پریپیات ، نگرانی هایی را ایجاد می کند که می تواند جرقه فاجعه هسته ای دیگری را به وجود بیاورد.

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، که با نگرانی زیاد وضعیت را شاهد است، خواستار حداکثر خویشتنداری در بحبوحه درگیری ها برای جلوگیری از به خطر افتادن تاسیسات هسته ای شده است.

او در بیانیه ای اعلام کرد: بسیار مهم است که عملیات ایمن سازی تاسیسات اتمی چرنوبیل در این منطقه به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نگیرد یا مختل شود.

26 آوریل 1986 راکتور شماره 4 این نیروگاه برق اتمی در 65 مایلی کی یف منفجر شد و مقادیر قابل توجهی از مواد رادیواکتیو به داخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نبرد در نزدیکی چرنوبیل به یک فاجعه بدل می شود؟

آیا نبرد در نزدیکی چرنوبیل به یک فاجعه بدل می شود؟