مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 13:222022-02-25دانش

شعر «در گلستانه» سهراب سپهری و مکتب معنا درمانی فرانکل


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محدثه نیکبخت، شقایق پاکی پودنک؛ شعر برون ریز عواطف و اندیشه های ژرف شاعر و تراوشات ذهنی و درونی اوست؛ از این رو با علم روانشناسی که ابعاد روحی و معنوی انسان را مورد اهتمام قرار می دهد، - فرانکل کوشیده است به فرد بیاموزد که معنای زندگی خویش را دریابد و از رخوت و خلأ وجودی بیرون آمده و زندگی را پوچ و باطل نداند.

او با نگرشی انسانگرایانه در مکتب لوگوتراپی داشتن معنا را اصلی ترین وجه شخصیت انسان سالم قلمداد می کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، محدثه نیکبخت، شقایق پاکی پودنک؛ شعر برون ریز عواطف و اندیشه های ژرف شاعر و تراوشات ذهنی و درونی اوست؛ از این رو با علم روانشناسی که ابعاد روحی و معنوی انسان را مورد اهتمام قرار می دهد، ارتباطی تام دارد.

تعمق و تأمل در آثار ادبی به ویژه شعر، از دریچه علم روانشناسی می تواند افقی جدیدی را پیرامون این آثار به روی مخاطبان بگشاید.

این پژوهش نیز در همین راستا، به بررسی و تحلیل شعر در گلستانه بر اساس دیدگاه های ویکتور فرانکل از پیروان مکتب روانشناسی هستی گرایی- خواهد پرداخت.

روانشناسی هستی گرایی که سومین مکتب روان درمانی است، با اصالت بخشیدن به جنبه وجودی آدمی، راه سومی در شناخت شخصیت انسان و ساختار روانی او ارائه کرده و نشان داده که ریشۀ رفتارهای انسان را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر «در گلستانه» سهراب سپهری و مکتب معنا درمانی فرانکل

شعر «در گلستانه» سهراب سپهری و مکتب معنا درمانی فرانکل