مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اسفند 1400 ساعت 13:572022-02-25سياسي

ایران نقش محوری در اوپک گازی دارد


امام جمعه رویان با اشاره به اوپک گازی که در آن ایران، روسیه و قطر حضور دارند، گفت: ایران نقش محوری در این معاهده و همچنین تامین گاز در آینده دنیا دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر حجت الاسلام عباس معصومی در خطبه های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به سفر رییس جمهور به قطر بیان کرد: ایران و روسیه و قطر سه ضلع مثلث قدرت در صنعت گاز جهان هستند.

وی با بیان اینکه این سه کشور ارکان ثلاث اوپک گازی محسوب می شوند که به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های قبل تشکیل شد، افزود: مشارکت ایران و قطر به خاطر میادین مشترک نفت و گاز از یک سو از رقابت های مضر خواهد کاست و از سوی دیگر اقتدار اوپک گازی را در جهانی که به شدت وابسته به گاز است، تقویت خواهد کرد.

امام جمعه رویان با بیان اینکه ایران نقش محوری در اقتدار اوپک گازی دارد، بیان کرد: دو کشور عربستان و امارات همواره تهدید جدی برای کشورهای اسلامی به خصوص گروه های مقاومت بوده و خواهند بود لذا تقویت چندجانبه روابط ایران با قطر تا حدود زیادی از قدرت منطقه ای این دو کشور خواهد کاست و می تواند به حل مشکلات منطقه ای، بدون خشونت و جنگ کمک زیادی کند.

معصومی با اشاره به تخریب املاک در سواحل شمال به همت دولت سیزدهم و بازگرداند سواحل دریای خزر به نام دولت ایران اسلامی، تاکید کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران نقش محوری در اوپک گازی دارد

ایران نقش محوری در اوپک گازی دارد