مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 07:322022-02-26اقتصادي

کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو در قشم راه اندازی شد


معاون زمین شناسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو با همیاری سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازی شد.

- سید جعفر عمرانی روز گذشته (6 اسفندماه) افزود: این نخستین کرسی یونسکو در حوزه مخاطرات ساحلی در جهان است که به ایران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به سابقه 60 ساله سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حوزه علوم زمین بیان کرد: این کرسی مخاطرات ساحلی از جمله اثرات سونامی های قدیمی و یا زلزله های جدید در سواحل و غیر آن را تحلیل و بررسی می کند.

معاون زمین شناسی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی این کرسی، تولید اطلاعات پایه است که برای تمام زیر ساخت های اجرایی و اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد و برای هرگونه فعالیت در حوزه ساحل می توان از داده های این کرسی استفاده شود.

عمرانی با بیان اینکه 16 کرسی مختلف یونسکو در حوزه های علوم انسانی و علوم طبیعی در کشور دایر است، عنوان کرد: کرسی مخاطرات ساحلی هفدهمین کرسی در ایران است.

همچنین سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این سازمان خود را متعهد می داند تا علاوه بر وظایف ذاتی خود، فعالیت هایی برای آسایش و رفاه مردم، گردشگران و سرمایه گذاران قشم انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو در قشم راه اندازی شد

کرسی مخاطرات زمین شناسی یونسکو در قشم راه اندازی شد