مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 08:122022-02-26پزشكي

چرا باید «چای سبز» بخوریم؟


آنتی اکسیدان زیاد موجود در چای سبز باعث کاهش خطرات ابتلا به انواع سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، کاهش چربی خون، چربی سوزی و جلوگیری از سکته های مغزی و رفع خستگی می شود.

- علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره خواص چای سبز ،گفت: گیاه چای سبز و چای سیاه یکی هستند و تفاوت در روش فرآوردی آنهاست؛ به طوری که چای سبز بدون فرایند تخمیز تولید می شود که این امر موجب حفظ محتوای ترکیبات آنتی اکسیدانی آن تا 6 برابر چای سیاه است.

وی ادامه داد: همین آنتی اکسیدان باعث کاهش خطرات ابتلا به انواع سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، کاهش چربی خون، چربی سوزی و جلوگیری از سکته های مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش جوش و آکنه، رفع خستگی، دفع سموم بدن و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها می شود.

این متخصص طب سنتی بیان داشت:طبیعت چای سبز گرم و خشک است؛ قابض بوده و مصرف بیش از حد آن سبب یبوست مزاج می شود.

یارقلی ابراز کرد: توصیه می شود زنان بار دار و شیرده، افراد مبتلا به زخم معده، مشکلات قلبی فشار خون، مشکلات کلیوی و پرکاری تیرویید، کودکان و نوجوانان و افراد کم خون در نوشیدن آن احتیاط کنند.

وی متذکر شد: زیرا مصرف بیش از حد چای سبز موجب بروز عصبانیت، بی خوابی، بی قراری، تنگی نفس های اضطرابی، کم خوابی و تپش قلب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید «چای سبز» بخوریم؟

چرا باید «چای سبز» بخوریم؟