مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 09:372022-02-26اقتصادي

تاثیر جنگ اوکراین بر همکاری تولیدکنندگان اوپک پلاس


منابع آگاه اعلام کردند توافق میان تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس شامل روسیه پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین تاکنون هیچ شکافی نشان نداده است و این گروه احتمالا در نشست آتی خود با وجود صعود قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشکه، - به افزایش برنامه ریزی شده تولید پایبند می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوپک و متحدانش دوم مارس برای تصمیم گیری درباره افزایش تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز در آوریل، دیدار می کنند.

اوپک پلاس در سال 2016 برای هماهنگ کردن کاهش تولید تشکیل شد و اکنون سرگرم تسهیل تدریجی محدودیت عرضه ای است که از ماه مه سال 2020 در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج پاندمی کووید 19 به اجرا گذاشت.

اما حمله نظامی روسیه به اوکراین با وجود هشدارهای آمریکا صورت گرفت و اعضای منطقه خلیج فارس اوپک از متحدان نزدیک آمریکا به شمار می روند و به این ترتیب کشورهای تولیدکننده این گروه در حالی گرد هم می آیند که گسستهای ژئوپلیتیکی در میان آنها ایجاد شده است.

با این حال یک منبع نفتی روسی به رویترز گفت: اوپک پلاس مذاکرات غیررسمی داشته که در جریان آن مسکو موضعش در قبال اوکراین را توضیح داده است و به نظر می رسد سایر کشورهای اوپک پلاس موضع بی طرفی را نشان می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر جنگ اوکراین بر همکاری تولیدکنندگان اوپک پلاس

تاثیر جنگ اوکراین بر همکاری تولیدکنندگان اوپک پلاس