مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 09:422022-02-26پزشكي

اطلاعات سواد سلامت را از کجا دریافت کنیم؟


مدیر گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به چگونگی افزایش سواد سلامت و نقش آن در سلامت گفت: بیشتر افراد، اطلاعات مربوط به بیماری و سلامتی را از طریق اینترنت دریافت می کنند بنابراین لزوم ایجاد بسترهای اینترنتی که عاری از اطلاعات غیر .

- ایسنا/خوزستان مدیر گروه بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به چگونگی افزایش سواد سلامت و نقش آن در سلامت گفت: بیشتر افراد، اطلاعات مربوط به بیماری و سلامتی را از طریق اینترنت دریافت می کنند بنابراین لزوم ایجاد بسترهای اینترنتی که عاری از اطلاعات غیر علمی به خصوص در ارتباط با همه گیری کرونا عاری از شایعات باشد، اهمیت بسزایی دارد.

دکتر سیما اورنگ در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سواد سلامت، میزان توانایی افراد در به دست آوردن، تحلیل کردن و فهمیدن اطلاعات و خدمات اولیه بهداشتی است که به آن نیاز دارند تا بتوانند در مورد مسائل مربوط به سلامتی خود مشارکت داشته و تصمیم های درستی اتخاذ کنند.

سازمان جهانی بهداشت در گزارشی، سواد سلامت را به عنوان یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده سلامت معرفی کرده است.

گرچه هنوز به درستی معلوم نیست که سواد سلامت تا چه حد بر نتایج سلامتی تأثیرگذار است اما دلایل زیادی حاکی از آن است که بسیاری از نتایج ناخوشایند مرتبط با سلامتی، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلاعات سواد سلامت را از کجا دریافت کنیم؟

اطلاعات سواد سلامت را از کجا دریافت کنیم؟