مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 10:572022-02-26اقتصادي

پسته زرندیه منتظر توافق خوب در وین


رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: تقویت صادرات پسته شهرستان زرندیه در گرو رفع تحریم ها و گشایش اعتبار بانکی در سایه توافق برجام است.

- محمود بارانی در گفت وگو با ایسنا، به بیان موانع پیش روی صادرات محصول پسته زرندیه اشاره کرد و افزود: میزان صادرات پسته در سال جاری نسبت به سال گذشته تا حدودی افت پیدا کرده است.

وی با اشاره به تقاضای مشتریان خارجی برای خرید پسته زرندیه حتی در شرایط کرونایی گفت: بیشترین مشتریان و بالاترین ارزآوری در صادرات این پسته از محل ارسال محموله های صادراتی به اتحادیه اروپاست که به دلیل تحریم ها و عدم تعیین تکلیف برجام تاکنون محقق نشده است.

او تصریح کرد: بخش اعظمی از پسته زرندیه به مشتریان خارجی عرضه می شود، اما اعمال تحریم ها و عدم گشایش اعتبار بانک ها، مشکلات ترابری و بیمه نکردن محموله های صادراتی و برخی موانع دیگر موجب شده است تا میزان صادرات پسته به اتحادیه اروپا کاهش یابد و بیشترین صادرات به اوراسیا و کشورهایی نظیر چین، روسیه، هند، عراق، افغانستان، امارات و حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد.

بارانی با تاکید بر اینکه سودآوری محصول در گرو صادرات است، تاکید کرد: با گشایش اعتبار(LC) می توان میزان صادرات را به کشورهای اروپایی افزایش داد تا ارزآوری بیشتری برای کشور و درآمدزایی بال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسته زرندیه منتظر توافق خوب در وین

پسته زرندیه منتظر توافق خوب در وین