مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 12:222022-02-26سياسي

ابراز همبستگی رهبر مخالفان دولت بلاروس با اوکراین


رهبر ساکن در تبعید مخالفان دولت بلاروس، در مصاحبه ای با اوکراین ابراز همبستگی کرده و گفت اکثر مردم کشورش از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت نمی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر ساکن در تبعید مخالفان دولت بلاروس در مصاحبه ای با دویچه وله اظهارکرد، اکثر مردم کشورش از این جنگ حمایت نمی کنند.

تیخانوفسکایا در ادامه این مصاحبه اظهار کرد، حمایت مینسک از روسیه، دینی بوده که الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس از بابت حمایت کرملین از او پس از انتخابات 2020 این کشور، ادا کرده است.

تیخانوفسکایا در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بلاروس با الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری فعلی این کشور رقابت کرد.

بعد از این انتخابات و در پی اعلام پیروزی لوکاشنکو در آن، اعتراضات در بلاروس به راه افتاده، در حالی که مدت کمی بعد از انتخابات تیخانوفسکایا از بلاروس فرار کرده و در لیتوانی در تبعید زندگی می کند.

او در حالی در آن انتخابات به عنوان کاندیدای مستقل شرکت کرد که چندی قبل از آن سیارهی تیخانوسکی، شوهرش و از فعالان حامی دموکراسی، دستگیر شد.

تیخانوفسکایا به فیل گیل، مجری دویچه وله گفت که بلاروسی ها این جنگ را نمی خواهند و دخالت بلاروس در این جنگ بدهی افتاده به گردن لوکاشنکو به خاطر حمایت روسیه از وی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز همبستگی رهبر مخالفان دولت بلاروس با اوکراین

ابراز همبستگی رهبر مخالفان دولت بلاروس با اوکراین