مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 12:472022-02-26اجتماعي

آموزش حیا و تربیت جنسی کودک


غریزه جنسی از ابتدای تولد در انسان وجود دارد و باید به گونه ای مراقبت شود تا در زمان بلوغ رشد آن کامل شود زیرا تحریک پیش از موعد این غریزه، کودک را زودتر از زمان خود، - نسبت به آن هوشیار می کند و آسیب و صدمات جبران ناپذیری به او وارد می سازد.

طاهره خاکساران، حافظ و مربی قرآن کریم، در یادداشتی که با موضوع تربیت کودکان در قرآن و روایات نوشته و آن را در اختیار ایسنا، قرار داده می نویسد: غریزه جنسی از ابتدای تولد در وجود انسان وجود دارد و باید به گونه ای مراقبت شود تا در زمان بلوغ رشد آن کامل شود و تحریک پیش از موعد این غریزه، کودک را زودتر از زمان خود، نسبت به آن هوشیار می کند و آسیب و صدمات جبران ناپذیری به او وارد می سازد.

به همین جهت، یکی از عواملی که زمینه بیداری زودهنگام این قوه حیوانی را در کودک نابالغ و نوجوان در آستانه بلوغ فراهم می سازد.

حریم باز و استراحتگاه خصوصی بدون قانون والدین و عدم توجه آن ها به این مسئله هست.

خداوند در آیه 58 سوره نور، به منظور پیشگیری از بلوغ زودرس و بروز انحرافات جنسی بر آموزش و تقویت حس حیامندی در کودک تأکید دارند و می فرمایند یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِیسْتَأْذِنکمُ الَّذِینَ مَلَکتْ أَیمَانُکمْ وَالَّذِینَ لَمْ یبْلُغُوا الْحُلُمَ مِنکمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ مِن قَبْلِ صَلَاهِ الْفَجْرِ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش حیا و تربیت جنسی کودک

آموزش حیا و تربیت جنسی کودک