مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 14:122022-02-26سياسي

افت 21 متری سطح آب سفره های زیر زمینی دشت اسدآباد


سرپرست فرمانداری اسدآباد از ابطال 446 فقره پرونده چاه مجاز کشاورزی در دشت این شهرستان خبر داد و گفت: در سال های اخیر آب سفره های زیر زمینی دشت اسدآباد 21 متر افت کرده است.

- حسین علی شرکایی در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: با ابطال این تعداد پرونده چاه مجاز کشاورزی در دشت اسدآباد این امر کمک بسیاری به منابع آب زیر زمینی شهرستان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دشت اسدآباد هیچگونه آبی از دشت های حوزه آبخیز مجاور دریافت نمی کند و این دشت جزو سرچشمه رودخانه های دیگر محسوب می شود، افزود: طی چند سال اخیر 21 متر سطح آب سفره های زیرزمینی دشت اسدآباد دارای افت بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: به لحاظ اینکه هیچ گونه آبی از هیچ سمتی وارد دشت اسدآباد نمی شود منابع های زیرزمینی دشت را به عنوان یک منابع آب استراتژیک می دانیم.

شرکایی تعداد چاه های شناسایی شده غیر مجاز این شهرستان را 300 حلقه برشمرد و افزود: از این تعداد چاه های شناسایی شده غیر مجاز تاکنون 259 حلقه مسدود شده و 12حلقه چاه غیر مجاز نیز مشمول چاه فرم یک هستند که به این چاه ها برای مصارف صنعتی و مصارف وابسته به کشاورزی مجوز داده خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به هدف گذاری انسداد 10 حلقه چاه غیرمجاز مجاز در این شهرستان در سال جاری و تحقق انسداد توافقی تعداد هشت حلقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت 21 متری سطح آب سفره های زیر زمینی دشت اسدآباد

افت 21 متری سطح آب سفره های زیر زمینی دشت اسدآباد