مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 14:572022-02-26اجتماعي

موانع تحقق مشارکت در مدیریت جامعه محور بحران چیست؟


سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران توضیحاتی درباره بررسی موانع تحقق مشارکت در مدیریت جامعه محور بحران پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی نصیری در ششمین کنگره سلامت مردان که با  هدف بررسی وضعیت سلامت مردان در دوران پساکرونا با دومحور سلامت روان و تروما در حوادث برگزار شد اظهارداشت: در این وبینار ضمن بررسی وضعیت شهرهای کشور از منظر مدیریت بحران از قرارگیری شهرهای ایران در معرض انواع حوادث و بلایا، قرارگیری کشور در پهنه خطر لرزه ای بالا بخصوص کلانشهرها، تعدد مناطق مستعد ناپایداری زمین شناختی، کم توجهی به الزامات مدیریت بحران در برنامه ریزی شهری و گسترش بی رویه شهرنشینی و توسعه نامتوازن شهرها به عنوان چالش های اصلی هستند.

به گفته نصیری ناکافی بودن توان دولت ها برای پاسخ به بحران، تحمیل هزینه های زیاد به دولت و جامعه در رویکرد مدیریت متمرکز، تمایل افراد برای کمک به دلیل در معرض آسیب بودن دارایی ها، کوتاه بودن زمان امداد و نجات مؤثر و  به کارگیری تمامی ظرفیت ها و توانمندی های مردم  بخشی از موضوعاتی است که مدیریت بحران جامعه محور را ضروری می سازد.

وی در ادامه ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف رویکرد جامعه محور مدیریت بحران، توضیحاتی در خصوص  ویژگی های شخصیتی مردان و مشارکت اجتماعی ارائه داد و ضمن اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع تحقق مشارکت در مدیریت جامعه محور بحران چیست؟

موانع تحقق مشارکت در مدیریت جامعه محور بحران چیست؟