مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 19:122022-02-26فرهنگي

«رأفت هاشم پور» در بهشت سکینه کرج آرام گرفت


مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم «رأفت هاشم پور»، دوبلور پیشکسوت در بهشت سکینه کرج برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، امروز 7 اسفند ماه پیکر مرحوم رأفت هاشم پور در بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

  جلال مقامی همسر رأفت هاشم پور، مجتبی نقی ای مدیر واحد دوبلاژ سیما، جواد پزشکیان، ژرژ پطرسی، امیرمحمد صمصامی، شوکت حجت، علی همت مومیوند و… در این مراسم هاشم پور را به سمت خانه ابدی خود بدرقه کردند.

  رأفت هاشم پور از سال 1337 وارد عرصه ی دوبله شد و طی سال های متمادی در قبل و بعد از انقلاب ایران در بسیار زیادی از فیلم های سینمایی خارجی و ایرانی گویندگی کرده است.

  وی کار دوبله را از نیمه ی دهه ی 1330 و به طور حرفه ای از سال 1337 آغاز کرد و در کنار آن در فاصله ی سال های 1338 تا 1346 به عنوان معلم در آموزش و پرورش نیز مشغول به تدریس شد.

  ویژگی های خاص صدای پر احساس، مصمم، دلنشین و حماسی او در کنار استعداد شگرف و توانایی مثال زدنی اش در هنر گویندگی باعث شد که او که خیلی زود مدارج پیشرفت در این عرصه را بپیماید و از همان نخستین سال های فعالیتش در نقش های نخست و به جای بزرگترین بازیگران بین المللی نظیر آنا مانیانی، ویوین لی، اینگرید برگمن، سوزان هیوارد، ریتا هیورث، ملینا مرکوری، لانا ترنر، اوا گاردنر، ایرنه پاپاس، جینا لولوبری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رأفت هاشم پور» در بهشت سکینه کرج آرام گرفت

«رأفت هاشم پور» در بهشت سکینه کرج آرام گرفت