مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 اسفند 1400 ساعت 22:122022-02-26اجتماعي

«ماسوله» یک قدم تا جهانی شدن/ ارزیابان یونسکو به «شهر کامل» می آیند


«ماسوله» در حالی در مسیر جهانی شدن قرارگرفته است که مسئولان اداره کل میراث فرهنگی گیلان می گویند: ارزیابان سازمان جهانی یونسکو در تابستان و یا پاییز 1401 برای بازدید میدانی خواهند آمد.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: شهر تاریخی ماسوله که در فاصله 60 کیلومتری غرب شهرستان رشت قرار دارد، دارای آب و هوای معتدل تابستانی و مرطوب و سرد در فصل زمستان است.

ماسوله دارای محله های ریحانه بر، خانه بر، مسجدبر، کشه سر و اسدمحله است و مکان های مذهبی این شهر مسجدهای اسد محله، دو خواهران، کشه سر، ریحانه بر، قنبرآباد، صاحب الزمان، تکیه حسینیه، مقبره امامزاده عون بن علی (ع) هستند، ضمن اینکه مجموعه بازار و موزه مردم شناسی بخشی از دیدنی های ماسوله محسوب می شوند.

بافت ماسوله نیز به صورت پلکانی و منطبق در امتداد شیب کوه رو به جنوب و در طول خطوط توپوگرافی زمین کشیده شده و محله های اصلی شهر ماسوله حول بازار چهار طبقه شکل گرفته اند.

همجواری ساختمان ها در این شهر شاخص ترین ویژگی آن است و این همجواری به گونه ای است که تمام خانه ها زنجیروار و به هم پیوسته هستند.

معماری ماسوله مهم ترین جاذبه توریستی این شهر است، خانه ها به طرز ماهرانه ای به صورت پلکانی بنا شده و بیشتر دو طبقه هستند و سقف یک خانه، حیاط خانه دیگری است که این سبک خانه سازی، سبک معماری در روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ماسوله» یک قدم تا جهانی شدن/ ارزیابان یونسکو به «شهر کامل» می آیند

«ماسوله» یک قدم تا جهانی شدن/ ارزیابان یونسکو به «شهر کامل» می آیند