مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 01:022022-02-26سياسي

بیانیه ایکوموس درباره تهدید آثار تاریخی اوکراین


ایکوموس (شورای بین المللی بناها و محوطه ها) به دنبال تهاجم روسیه به خاک اوکراین بیانیه ای را درباره میراث فرهنگی اوکراین صادر کرد.

- ایکوموس (شورای بین المللی بناها و محوطه ها) به دنبال تهاجم روسیه به خاک اوکراین بیانیه ای را درباره میراث فرهنگی اوکراین صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایکوموس در این بیانیه برای جان هایی که از دست رفته اند و یا به سمت وخامت اوضاع در اوکراین تهدید می شوند، ابراز تاسف و در عین حال، اعلام کرد که نگران است این تهدیدات جدی بر میراث اوکراین تاثیرگذار باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در مقام یکی از برجسته ترین سازمان ها در زمینه میراث و به عنوان نهاد مشورتی کمیته میراث جهانی، شکنندگی شدید میراث فرهنگی در جریان درگیری های مسلحانه، حتی در برابر آسیب های غیرعمدی و همچنین تعهدات مراقبتی کنوانسیون های فرهنگی یونسکو، به ویژه کنوانسیون 1954 لاهه و دو پروتکل آن، کنوانسیون میراث جهانی 1952 و کنوانسیون 2003 را که برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس انجام شده است به طرف های درگیر یادآوری می کنیم.

وظیفه مسلم آن ها (طرف های درگیر) آن است که آن چه در توان دارند برای حفظ کل میراث و همه اجزاء و لایه های آن در برابر آسیب به کار ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه ایکوموس درباره تهدید آثار تاریخی اوکراین

بیانیه ایکوموس درباره تهدید آثار تاریخی اوکراین