مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 07:572022-02-27اجتماعي

آب انبار عمارت ساعت تبریز احیا و مرمت می شود


شهردار منطقه هشت فرهنگی تاریخی تبریز گفت: آب انبار قدیمی «عمارت ساعت» این شهر احیا و توسط کارشناسان میراث فرهنگی مرمت می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار منطقه هشت فرهنگی تاریخی تبریز گفت: آب انبار قدیمی عمارت ساعت این شهر احیا و توسط کارشناسان میراث فرهنگی مرمت می شود.

رضا جانفشان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی مجموعه عمارت میدان ساعت تبریز جزو اولویت های شهرداری منطقه هشت فرهنگی تاریخی تبریز است، اظهار کرد: بر این اساس عملیات مرمتی آب انبار این مجموعه توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه شروع شده است.

وی ادامه داد: آب انبار عمارت تاریخی ساعت تبریز در زیرزمین این عمارت تاریخی قرار گرفته که متاسفانه در سالیان گذشته روی آن خاکریزی شده و به انباری تبدیل شده بود.

جانفشان افزود: با انجام کار کارشناسی دقیق، نقشه های مرمتی این آب انبار، تهیه و عملیات مرمتی و ساماندهی این آب انبار در روزهای اخیر توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه هشت آغاز شد و هم اکنون ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، به گفته وی؛ عملیات مرمتی این آب انبار به صورت ترکیب طاق آجری و دیواره سنگی، همگون با بافت تاریخی عمارت ساعت اجرایی می شود که بعد از مرمت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب انبار عمارت ساعت تبریز احیا و مرمت می شود

آب انبار عمارت ساعت تبریز احیا و مرمت می شود