مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 08:022022-02-27اقتصادي

89 درصد از ظرفیت سد کلان ملایر پُر است


مدیر امور منابع آب شهرستان ملایر گفت: در حال حاضر 89 درصد از ظرفیت سد کلان ملایر پُر است و نسبت به سایر سدهای استان همدان بهترین وضعیت را از نظر منابع آبی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد مظفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حجم سد کلان ملایر 45 میلیون متر مکعب است که با بارش های اخیر، 40 میلیون مترمکعب از حجم سد تکمیل و پنج میلیون متر مکعب از حجم سد خالی است.

وی افزود: در حال حاضر خروجی سد کلان حدود 260 لیتر در ثانیه است که با توجه به رهاسازی آب برای تضفیه خانه سد و تامین آب شرب شهر ملایر، میزان خروجی سد متغیر است.

مدیر امور منابع آب شهرستان ملایر میزان ورودی سد کلان را 600 لیتر در ثانیه عنوان و بیان کرد: در حوزه آبریز سد، وضعیت سد کلان خوب است و بارندگی ها در این نقطه نسبت به سایر نقاط استان مناسب است.

مظفری ادامه داد: امسال با توجه به حجم بارندگی های پاییز و زمستان، سر ریز در سد کلان نداشتیم و چنانچه سیلاب های احتمالی رخ دهد، با خالی بودن پنج میلیون متر مکعب از حجم سد، سیلاب ها کنترل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه باید 12 میلیون متر مکعب از ذخیره آبی سد کلان برای آب شرب شهر ملایر تامین شود، گفت: طی سال های گذشته آب سد کلان برای این حوزه استفاده نشد و آب پشت سد جمع آوری شد که با افتتاح طرح آبرسانی انتقال آب سد کلان برای مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

89 درصد از ظرفیت سد کلان ملایر پُر است

89 درصد از ظرفیت سد کلان ملایر پُر است