مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 08:222022-02-27پزشكي

80 درصد دام های سنگین در کرمانشاه تا پایان سال واکسینه می شوند


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی کرمانشاه گفت: 80 درصد دام های سنگین در کرمانشاه تا پایان سال به صورت رایگان ضد بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

- اظهار کرد: تب برفکی به عنوان یک بیماری ویروسی از مهم ترین بیماری های موجود در صنعت دام پروری است که سرعت واگیر و انتشار بالایی در بین دام ها دارد که در صورت بروز معمولاً باعث خساراتی سنگین به صنعت دام پروری می شود.

وی افزود: علائم بیماری تب برفکی در دام ها به صورت تب و بی اشتهایی بروز پیدا می کند و به تدریج با ایجاد زخم های دهانی در دام های بالا باعث کاهش تولید و در دام های جوان و سن کمتر از یک سال به طور ناگهانی باعث مرگ و تلفات دام می شود.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به راه های پیشگیری از بیماری تب برفکی در بین دام ها، تصریح کرد: در حال حاضر در استان کرمانشاه حدود سه میلیون رأس دام سبک شامل گوسفند و بز و 150 هزار رأس دام سنگین شامل گاو و گوساله وجود دارد که یکی از مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری تب برفکی انجام واکسیناسیون است.

همتی بیان کرد: طرح مایه کوبی به منظور واکسیناسیون دام ها از اواسط دی ماه آغاز شده و تا 20 اسفندماه ادامه دارد و پیش بینی می شود که در این طرح بیش از 90 درصد دام های سبک و بین 70 تا 80 درصد دام های سنگین ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد دام های سنگین در کرمانشاه تا پایان سال واکسینه می شوند

80 درصد دام های سنگین در کرمانشاه تا پایان سال واکسینه می شوند