مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 08:372022-02-27پزشكي

دوز چهارم واکسن سینوفارم در برابر امیکرون محافظت چندانی ایجاد نمی کند


بر اساس نتایج مطالعه دانشگاه سان یات سن در گوانگژو چین که در اوایل این هفته منتشر شد، چهارمین دوز واکسن کووید 19 سینوفارم هیچ محافظت اضافی در برابر این بیماری ایجاد نمی کند.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج مطالعه دانشگاه سان یات سن در گوانگژو چین که در اوایل این هفته منتشر شد، چهارمین دوز واکسن کووید 19 سینوفارم هیچ محافظت اضافی در برابر این بیماری ایجاد نمی کند.

به نقل از ساینس، سینوفارم یکی از داروهای پرمصرف در برخی از کشورهای آمریکای جنوبی است و این تحقیق فقط آنچه که مقامات بهداشتی آرژانتین به عنوان یک واقعیت تشخیص داده اند را تایید می کند؛ به این مفهوم که دوزهای تقویت کننده سایر برندهای واکسن به افرادی که 2 دوز واکسن سینوفارم تزریق کرده اند، داده می شود.

علاوه بر این حفاظت سینوفارم 6 ماه پس از دریافت دوز سوم کاهش می یابد و طبق این مطالعه دوز چهارم هیچ سپر اضافی در برابر سویه امیکرون ایجاد نمی کند.

محققان چینی پیشنهاد کردند برای مقابله با کرونا استفاده از واکسن های ویروس غیرفعال مانند سینوفارم امکان پذیر است اما ایده آل نیست.

آنان گفته اند واکسن های پروتیین نوترکیب یا mRNA در برابر سویه های نگران کننده جایگزین های خوبی برای دوزهای تقویت کننده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوز چهارم واکسن سینوفارم در برابر امیکرون محافظت چندانی ایجاد نمی کند

دوز چهارم واکسن سینوفارم در برابر امیکرون محافظت چندانی ایجاد نمی کند