مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 09:322022-02-27اقتصادي

همه چیز در مورد مالیات خودروهای لوکس


طبق گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی، با شناسایی 550 هزار خودروی لوکس 5600 میلیارد تومان مالیات وصول خواهد شد اما عملکرد هفت ماهه نشان می دهد فقط 146 میلیون تومان وصول شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دریافت مالیات از خودروهای لوکس به روزهای پایانی سال رسید.

براساس تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 دارندگان ماشین های گران قیمت به ارزش بیش از یک میلیارد تومان تا پایان سال باید نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

محمد مسیحی، معاون سازمان امور مالیاتی در این باره گفته است برای نخستین بار بالغ بر 550 هزار خودروی لوکس طبق قانون به منظور دریافت مالیات شناسایی شده است.

این آمار با همکاری راهور ناجا محقق شده و صاحبان این خودروها باید حدود 5600 میلیارد تومان مالیات بپردازند.

وی در مورد نحوه دریافت مالیات نیز بیان کرده به مالکان این خودروها پیامک می دهیم و اگر پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را پرداخت می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بسیاری از خودروهایی که مشمول مالیات می شوند عمدتا به دلیل آنکه واردات خودرو به کشور صورت نمی گیرد افزایش قیمت دارند و در صورتی که سال آینده واردات خودرو امکان پذیر شود بسیاری از نرخ ها تعدیل شده و عملا از شمولیت این نوع مالیات خارج می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز در مورد مالیات خودروهای لوکس

همه چیز در مورد مالیات خودروهای لوکس