مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 10:422022-02-27دانش

عرضه راهکاری جدید برای شناسایی ابزارهای دقیق در کنترل ناوبری


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از روشی جدید به شناسایی ابزارهای دقیق تر، متفاوت تر و جدیدتر در راستای کنترل ناوبری دست یافتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زهره فتحی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح دیفئومورفیسم های همدیس روی منیفلدهای فینسلری و مسئله ناوبری زرملو با موانع متحرک که آن را در قالب رساله دکتری خود با راهنمایی پروفسور بهروز بیدآباد عضو هیئت علمی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام داده است، گفت: این پروژه شامل دو بخش ناوبری و نگاشتهای حافظ دایره است.

وی در خصوص بخش ناوبری پروژه، افزود: بخش اصلی این پروژه راجع به مسئله ناوبری است که از مسائل کلاسیک و معروف حساب تغییرات و شاخه کنترل بهینه است.

یکی از اهداف ما در این رساله پیدا کردن مسیرهای بهینه زمانی برای هواپیما و کشتی در حضور موانع ثابت و متحرک است یعنی مسیرهایی که در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسند و با موانع متحرکی که در مسیرشان قرار گرفته، هیچ برخوردی نداشته باشند.

فتحی افزود: در ابتدا، معادلات مسیرهای بهینه کشتی یا هواپیما را بدست آوردیم و موانع متحرک را (بدون محدودیت در تعداد) مورد بررسی قرار دادیم.

وی با بیان ساده تر در خصوص هدف پروژه گفت: با معادلاتی که در دست داشتیم، درصدد پیدا کردن تابع کنترلی بودیم که کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه راهکاری جدید برای شناسایی ابزارهای دقیق در کنترل ناوبری

عرضه راهکاری جدید برای شناسایی ابزارهای دقیق در کنترل ناوبری