مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 10:572022-02-27سياسي

چگونه می توان در خوشنویسی نوآوری کرد؟


سروی همپا، هنرمند خوشنویس معتقد است: در بنیان های خوشنویسی نمی توان چندان نوآوری کرد اما در ترکیب بندی، فرم، فضا و به ویژه تنوع رنگ ها می توان نگاهی نو پدید آورد، - آشوب هندسی در انکشاف همین عالم در تکاپوست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی گالری ترانه باران، مجموعه آشوب هندسی جعفر علی سروی همپا، نهمین دوره خود را در گالری ترانه باران پشت سر گذاشت.

سروی همپا درباره تحولات 9 دوره نقاشی خط هایش می گوید: آشوب هندسی همانند عشاق نوآموز همواره با تجربه های نو تازه شده است و اکنون به سمت تعادل و ترکیبی می رود که خط و رنگ در هم تنیده، هر یک به دیگری کمک می کنند تا وحدتی در عین کثرت را بازتاب دهند، ماهیتی نوین که در ترکیب متعادل خط و رنگ، هم خط است و هم رنگ؛ آنچه دیده می شود حضوری همگن است.

سروی تاکید دارد اولویت نخست در خلق آشوب هندسی، تمرکز بر ادب، عرفان و معرفت اندیشی رفیع در ادبیات سترگ ایرانی و اسلامی است.

به گفته این هنرمند، اولویت دوم این است که این معنای معنوی، در فرمی درست و زیبا تجلی کند.

او آشوب هندسی را یک جور بی قراری در عین نظم می داند و معتقد است: یک جور بی قراری و شور در این نقاشی خط ها جریان دارد که گریز از نظم و بازگشت ناگزیر به یک هستی مقرر و نظم یافته را به تصویر می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان در خوشنویسی نوآوری کرد؟

چگونه می توان در خوشنویسی نوآوری کرد؟