مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 12:122022-02-27سياسي

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم شرکت های اکتشافی/عقب ماندگی علمی در حوزه اکتشاف


مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: در کشور ما عقب ماندگی علمی در حوزه اکتشافات معدنی به شدت احساس می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ناصر تقی زاده، پیش از ظهر یکشنبه در نخستین کنفرانس تخصصی تکنولوژی های پیشرفته فرآوری سنگ آهن استیل پرایس با اشاره سخنان رهبر معظم انقلاب با مضمون اینکه باید اتکا از بخش کشاورزی را به سمت معادن ببریم زیرا معادن ارزش افزوده بسیاری ایجاد می کند، اظهار داشت: باید در این رابطه فعالیت جدی داشته باشیم و نقاط ضعف را شناسایی کنیم.

وی با بیان اینکه کشور در مس و سنگ آهن دارای مزیت های بسیاری است اما در بحث اکتشاف دچار عقب ماندگی علمی هستیم، افزود: این اتفاق به دو علت طولانی بودن بروکراسی اداری و عقب ماندگی سخت افزایش و به روز نبودن علوم اکتشاف و زمین شناسی اتفاق افتاده است.

تقی زاده ادامه داد: در کشور ما تاکنون در زمینه اکتشافات کار اساسی انجام نشده در حالی که در این بخش کارهای بزرگی داریم و حتی بررسی های ما نشان می دهد که فقط در یکی از معادن کشور بیش از 2 میلیارد متر مکعب سنگ آهن ذخیره داریم.

اکتشاف یک اصل اساسی در معدن داری است مدیرعامل چادرملو بیان کرد: پیشنهاد می کنم کنسرسیومی از شرکت های اکتشافی در کشور تشکیل شود و با کنار گذاشتن تعصب، علم و دانش روز را در این حوزه به کار بگیریم زیرا امروز بحث اک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم شرکت های اکتشافی/عقب ماندگی علمی در حوزه اکتشاف

پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم شرکت های اکتشافی/عقب ماندگی علمی در حوزه اکتشاف