مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 12:422022-02-27پزشكي

علائم کودکان مبتلا به امیکرون چیست؟


امیکرون سویه ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است؛ گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، اشک ریزش، عطسه و تب از جمله این علائم است.

- با شیوع سویه جدید کرونا در کشور متاسفانه کودکان درگیر این ویروس شدند و تست PCR تعداد بیشتری از کودکان برای ابتلا به امیکرون نسبت به جهش های قبلی مثبت اعلام شده است.

بنا به گفته مسئولان ارشد کشوری، کودکان کرونایی در سویه امیکرون و پیک ششم، 20 درصد کل مبتلایان را شامل می شوند که نسبت به سویه دلتا و پیک پنجم با کمتر از دو درصد، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

بسیاری از کودکان مبتلا به امیکرون در شرایط دارای علائم تنفسی این ویروس مثل خروسک هستند که برای معالجه به پزشک مراجعه می کنند.

طیف علائم امیکرون در کودکان می تواند از بی علامتی تا علائم تنفسی و گوارشی و.

باشد؛ امیکرون سویه ای است که علائم شایع آن علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی است؛ گلودرد، سرفه، آبریزش بینی، اشک ریزش، عطسه و تب از جمله این علائم است.

دکتر سعید سادات منصوری در این باره به ایسنا گفت: سویه جدید ویروس کرونا که تحت عنوان امیکرون شناخته می شود، در تمام دنیا تمایل بیشتری به کودکان داشته است.

وی با بیان اینکه گروه های سنی بالاتر غالبا واکسینه شدند، اما کودکان زیر 12 سال هنوز واکسیناسیون خود را کامل نکردند، گفت: همچنین د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم کودکان مبتلا به امیکرون چیست؟

علائم کودکان مبتلا به امیکرون چیست؟