مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 13:522022-02-27اقتصادي

تأکید قرقیزستان بر توسعه زیرساخت های ریلی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا


نخست وزیر قرقیزستان بر توسعه زیرساخت های راه آهن در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، عاقل بیک جباراف ، نخست وزیر قرقیزستان در نشست شورای بین دولتی اوراسیا در شهر نورسلطان اظهار داشت: یکی از دلایلی که مانع تحقق پتانسیل کریدورهای حمل و نقل می شود، فقدان پیوندهای لازم زیرساخت های راه آهن در قلمرو هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا است.

به گفته وی، یکی از جنبه های مهم افزایش حجم تجارت متقابل و بین الملل، افزایش پتانسیل ترانزیتی است، زیرا سیستم های حمل ونقل کشورهای عضو اوراسیا امکان اتصال بهینه شبکه حمل ونقل در جهات شرق-غرب و شمال-جنوب را فراهم می کند .

نخست وزیرقرقیزستان اطمینان داد ایجاد و توسعه بیشتر زیرساخت های حمل و نقل ریلی در قلمرو کشورهای عضو، هم به پیشرفت اقتصادی کشورهای عضو ما و هم به توسعه تجارت جهانی کمک می کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگری که نیاز به حل فوری دارد، شناسایی اسناد واکسیناسیون از جمله واکسن های ضد کووید 19 است که در فضای اقتصادی اوراسیا استفاده می شود.

امروزه، در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اروپا، روسیه و قزاقستان در مورد روی به رسمیت شناختن گواهی های واکسیناسیون علیه کووید-19 به صورت دوجانبه توافق کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید قرقیزستان بر توسعه زیرساخت های ریلی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا

تأکید قرقیزستان بر توسعه زیرساخت های ریلی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا