مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 15:322022-02-27اقتصادي

تاثیر ممنوعیت بیت کوین در چین بر تخریب محیط زیست!


نتایج یک مطالعه نشان می دهد، ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین نه تنها به محیط زیست کمک نکرده بلکه باعث بدتر شدن آن نیز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، از آنجا بخش عمده استخراج بیت کوین در چین با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر انجام میشد اکنون با ممنوعیت این کار در چین و مهاجرت ماینرها به نقاطی از جهان که انرژی تجدید پذیر در دسترس نیست، پیامدهای منفی برای محیط زیست به همراه دارد، چرا که هم اکنون تنها یک چهارم از بیت کوین ها در جهان با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر استخراج می شوند.

تابستان گذشته، 42 درصد از برق رایانه هایی که بیت کوین های جدید تولید می کنند، از منابع تجدیدپذیر مانند نیروگاه های آبی تامین می شد در حالی که تا پاییز سال گذشته این رقم به 25 درصد کاهش یافت.

اما چه چیزی موجب این کاهش چشمگیر و مضر برای محیط زیست شد؟ مطالعه ای که به تازگی در مجله Joule منتشر شده است، می گوید این تغییر، پیامد ناخواسته تصمیم چین در ماه اوت سال 2021 برای ممنوعیت استخراج بیت کوین بوده است.

به گفته الکس دی وریس که یک دانشمند داده و یکی از نویسندگان این مقاله است؛ خوش بینی زیادی وجود داشت که چین با ممنوعیت استخراج بیت کوین، استخراج آن را سبزتر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ممنوعیت بیت کوین در چین بر تخریب محیط زیست!

تاثیر ممنوعیت بیت کوین در چین بر تخریب محیط زیست!