مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 16:472022-02-27سياسي

«طاغوت ستیزی» مهم ترین راهبرد ائمه در مقابله با ظلم


مقابله با طاغوت از سوی امامان معصوم به اقتضای زمان، شرایط سیاسی و شیوه جهت گیری حکام ظلم به روش های مختلفی صورت می گرفت.

- به گزارش، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت ایشان، اظهار کرد: سیره ائمه اطهار (ع) برای شیعیان و مسلمین حجت است و بر همین مبنا در مقابله با طاغوت و حکومت ناحق، انحراف و غصب خلافت به شیوه ائمه (ع) تمسک می جوید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بر لزوم تقویت معرفت شناسی در جامعه شیعی تأکید کرد و ادامه داد: برخی به دنبال القای این قرائت نادرست از تاریخ هستند که حکام بنی امیه و بنی عباس صرفاً به خاطر دشمنی و عداوتی که با شجره طیبه امامت و ولایت داشته اند، ائمه اطهار (ع) را هدف ظلم و تعدی و جنایات خود قرار می دادند درحالی که سیمای زندگانی ائمه اطهار (ع) که آثار متعدد و متکثری از مظلومیت ها در آن دیده می شود، باید الگویی برای کسب معرفت شیعه باشد.

وی با بیان این که رنج ها و مظلومیت هایی که ائمه (ع) در طول تاریخ متحمل شده اند به واسطه مبارزه مستمر و مبنایی آنان با غاصبان خلافت و حکام ظلم بوده است، خاطرنشان کرد: درک فلسفه این مظلومیت ها نیاز به آگاهی نسبت به الگوی رفتاری خاص ائمه در مقابل طاغوت دارد که منجر به شکل گیری جریان تکلیف ساز در ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طاغوت ستیزی» مهم ترین راهبرد ائمه در مقابله با ظلم

«طاغوت ستیزی» مهم ترین راهبرد ائمه در مقابله با ظلم