مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 19:322022-02-27اقتصادي

شکایت کارگران غیر حضوری ثبت می شود


مدیر روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ثبت شکایت کارگران در قالب سامانه جامع روابط کار به شکل الکترونیکی و غیر حضوری انجام می شود.

- بختیار پاک مزد 8 اسفند در جلسه بررسی مشکلات جامعه کارگری در اردبیل اظهار کرد: در 2 سال اخیر و با راه اندازی سامانه جامع روابط کار کلیه شکایت ها از سوی کارگران و کارفرمایان و همچنین رسیدگی به این فرآیند به صورت غیرحضوری انجام شده تا مدارک و مستندات نیز به صورت متقن مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عقد قراردادهای سفید امضا و صوری در قالب این سامانه الکترونیکی به حداقل رسیده است، تصریح کرد: دیگر با کنار گذاشتن رویه سنتی و دستی سعی بر این است تا اطلاعات جامعه کارگری و قراردادهای منعقد شده بین کارفرما و کارگران به صورت آنلاین و شفاف در این سامانه به ثبت رسیده و جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به پرداخت حقوق و سنوات برای کارگران در پایان سال اشاره کرد و گفت: برخی از کارفرماها با امضای توافق با کارگران سنوات سالانه را در پایان هر سال پرداخت می کنند که این امر مغایر با قانون نیست.

پاک مزد افزود: عیدی کارگران نیز بر اساس آخرین مزد دریافتی و 60 تا 90 روز کاری محاسبه شده و قابل پرداخت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت کارگران غیر حضوری ثبت می شود

شکایت کارگران غیر حضوری ثبت می شود