مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 اسفند 1400 ساعت 22:172022-02-27پزشكي

نبود نظام ارجاع قدرتمند برای سالمندان/چتر پزشک خانواده گسترده شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برخورداری از پزشک خانواده و نظام ارجاع قدرتمند برای سالمندان می تواند موجب ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه های اقتصادی تحمیلی بر جامعه شود.

- ؛ آبتین حیدرزاده ظهر امروز یکشنبه با اشاره به ضرورت آزمایش های دوره ای در افراد میانسال و سالمند به رسانه ها گفت: در بین سالمندان و میانسالان سه گروه از جامعه را می توان تفکیک کرد که نسبت به مراقبت و سلامتی خود رفتارهای متفاوتی دارند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: یک گروه از سالمندان و میانسالان، کسانی هستند که بیش از حد طبیعی، انرژی و افکار خود را درگیر توجه به سلامت و مراقبت از خود می کنند در حالی که پیگیری های مداوم بیش از حد و خارج از پروتکل های ملی و بین المللی، موجب تشخیص بیش از حد یا درمان بیش از حد می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مراجعه، تشخیص و درمان بیش از حد منجر به تحمیل هزینه های گزاف بر افراد و سیستم سلامت می شود، افزود: بخش عمده ای از هزینه های بیماری های غیرواگیر به دلیل نبود پزشک خانواده سراسری و فقدان سیستم ارجاع کارآمد بر عهده خود افراد است و متأسفانه بیمه ها پوشش مناسبی در این حوزه ارائه نمی دهند و رفتارهای این گروه باعث می شود که برای تشخیص ها و درمان ها و غربالگری هایی که ضرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود نظام ارجاع قدرتمند برای سالمندان/چتر پزشک خانواده گسترده شود

نبود نظام ارجاع قدرتمند برای سالمندان/چتر پزشک خانواده گسترده شود