مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 08:122022-02-28سياسي

جهاد تبیین یک فریضه و در حکم جهاد است


مدرس گروه معارف دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه تفکیک مسئله انقلاب و جمهوریت مبحثی دقیق و کارشناسی است اظهار کرد: جهاد تبیین یک فریضه و در حکم جهاد از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید پاشایی در نشست قاب های ماندگار با موضوع بررسی چالش ها، تهدیدها و فرصت های آینده انقلاب اسلامی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: انسان دارای دو بعد جسمانی و روحانی است و هر یک از این ابعاد نیازمندی هایی دارد که برای رفع هر کدام، نیازمند برنامه ریزی هایی است، انقلاب اسلامی ایران با مطرح کردن خود و سپس جمهوری اسلامی این ادعا را داشت که برای همه ابعاد انسانی از جمله نیازها و پیشرفت های مادی و هم پیشرفت های معنوی و غیرمادی را دارد.

پاشایی با بیان اینکه بحث اسلام به عنوان مانیفست ابعاد معنوی و بحث جمهوری به عنوان مانیفستی برای ابعاد مادی است، تصریح کرد: نمی توان این نیازها و ابعاد را اولویت داد که ابتدا تنها به یک بعد بپردازیم، تفکیک این دو بعد از هم بسیار سخت است بلکه تأمین این دو نیاز توأم باهم باید جلو بروند و انقلاب زمانی موفق خواهد شد که این نیازها را توأم جلو ببرد.

وی ادامه داد: از آنجا که این دو فضا بسیار گسترده و پیچیده است، به نظر می رسد تأمین نیازهای مادی چون بیشتر ملموس است و تجربه در این زمینه وجود دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد تبیین یک فریضه و در حکم جهاد است

جهاد تبیین یک فریضه و در حکم جهاد است