مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 08:522022-02-28فرهنگي

شاید مسئولین هم در هزارتوی مشکلات هنرمندان گم شدند!


در روزگاری اغلب مردم به دنبال کاری هستند که بیشترین سود را داشته و پول روی پولشان بیاورد عده ای متواضعانه بر سر عهد خویش با علاقه خود به هنر این مرز و بوم ماندند و با چنگ و دندان با در میان انبوهی از مشکلات سعی در حفظ آن دارند.

- خانم شهامت یکی از این افراد است که در گفت وگو با ایسنا این گونه خود را معرفی می کند: ماندانا شهامت، متولد 52 هستم و به هنرسیس بافی و زیورآلات پته مشغولم.

در ابتدا در خصوص سیس بافی برایم توضیح می دهد و می گوید: درخت نخل سالی یک مرتبه هرس می شود که به گویش محلی به آن گراز دادن یا حرص کردن می گویند.

درخت نخل الیافی دارد که به آن سی سی می گویند؛ این سی سی در هرس از درخت پایین انداخته می شود بعد از آن سی سی که پایین ریخته شده طناب محکم می بافند (باز در گویش محلی به آن چیلوک می گویند) که برای بستن خوشه های نخل ، بالارفتن از نخل استفاده می شود؛ همچنین در ساختن ارگ بم نیز از آن استفاده شده است.

خانم شهامت در ادامه می گوید: ایده ای به ذهنم رسید که با سی سی می توانیم کارهای فراتری انجام بدهیم به همین دلیل از سال 85 بدون هیچ آموزشی شروع به یادگیری و ساختن صنایع دستی جدیدی با سی سی کردم و این یک شروع موفقیت آمیز بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید مسئولین هم در هزارتوی مشکلات هنرمندان گم شدند!

شاید مسئولین هم در هزارتوی مشکلات هنرمندان گم شدند!