مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 10:372022-02-28پزشكي

لذتی در امتداد نابودی/ نوجوانان و جوانان در دام مرگبار اعتیاد


سال هاست که مسئله شیوع مصرف مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان دغدغه مهم جوامع مختلف شده است، بلای خانمان سوزی که اگر گریبان گیر فردی شود، نه تنها خود فرد بلکه جامعه را نیز با مشکلات متعددی مواجه می کند.

- سرپرست بهزیستی استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز، با بیان اینکه جوانان و نوجوانان آتیه سازان کشور هستند و رشد و تربیت آنها برای ساختن هر جامعه و ملتی امری مهم و ضروری است، گفت: متأسفانه در چهار دهه اخیر آمار مبتلایان به استفاده از مواد مخدر نوسان داشته است.

محمدرضا هوشیار با ابراز نگرانی از بالا بودن آمار اعتیاد نسبت به جمعیت کشور، اظهار داشت: در بین کشورهای جهان به تناسب جمعیت، ایران دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به اعتیاد بوده که تعداد آنها بین 2 الی 4 میلیون نفر متغیر است.

وی علل ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر در سنین پایین اعم از قشر جوان و نوجوان را منوط به عوامل مختلفی دانست و گفت: یکی از دلایل اصلی مصرف مواد مخدر، ارتباط ضعیف والدین و فرزندانشان است! هوشیار همچنین الگوگیری از افراد خانواده و وابستگان و خصوصاً دوستان را یکی دیگر از عوامل مهم ابتلا به مصرف مواد مخدر برشمرد و افزود: گاهی همین ضعیف بودن ارتباط در خانواده ها باعث بروز اختلافات مهم اخلاقی و رفتاری می شود و در اکثر مواقع نوجوان به دنبال راه گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لذتی در امتداد نابودی/ نوجوانان و جوانان در دام مرگبار اعتیاد

لذتی در امتداد نابودی/ نوجوانان و جوانان در دام مرگبار اعتیاد