مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 12:022022-02-28بين الملل

«چرخش به سمت شرق» و «منطقه گرایی» دو رویکرد روس ها در مواجهه با تحریم غرب


با توجه به تحریم های غرب علیه روسیه، مقامات این کشور تصمیم گرفتند در تعیین شرکای راهبردی خود بازتعریفی صورت داده و به اصطلاح، «چرخش به سمت شرق» و «منطقه گرایی» را در حوزه تجارت در دستور کار قرار دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تحریم یکی از گزینه های کشورهای غربی برای اعمال فشار به کشورها با هدف تغییر رفتار سیاسی آنها در نظام بین الملل جهانی است، به گونه ای که هر حرکت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و .

که منافع کشورهای غربی را تهدید کند بلافاصله با استفاده از ابزار تحریم ها مورد هدف و حمله اقتصادی قرار می گیرد.

از همان روزهای نخست وقوع انقلاب استفاده از ابزار تحریم ها علیه کشور ایران در دستور کار کشورهای غربی قرار گرفت اما در دهه گذشته با تغییراتی که در این ابزار ایجاد شده، هوشمندی و کارآیی آن به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

در مواجهه با نظام تحریم های هوشمند آمریکا و اتحادیه اروپا، مردم ایران در سال 92 مسیر مذاکره و امتیازدهی برای رفع تحریم ها را انتخاب کردند که ثمرات آن بعد از گذشت 8 سال دولت تدبیر و امید قابل قضاوت است.

در این بین تجربه های دیگری نیز در مواجهه با نظام تحریم در کشورهای مختلف وجود دارد که یکی از آن ها، تجربه کشور روسیه و مسیری است که دولت و مردم این کشور برای مقابله با تحریم های آمریکا انتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چرخش به سمت شرق» و «منطقه گرایی» دو رویکرد روس ها در مواجهه با تحریم غرب

«چرخش به سمت شرق» و «منطقه گرایی» دو رویکرد روس ها در مواجهه با تحریم غرب