مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 12:172022-02-28پزشكي

مصرف خودسرانه دارو ممنوع


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مصرف خودسرانه دارو در کشور ما مرسوم شده است، استفاده خودسرانه دارو می تواند باعث تخفیف موقت علایم بیماری شود اما گاهی مصرف خودسرانه دارو باعث تداخلاتی می شود که گاهی عوارض بسیار خطرناکی دارد.

- دکتر احسان عالی با اشاره به مصرف خودسرانه دارو توسط مردم، تصریح کرد: دراین خصوص گفت: اغلب مردم به علت بی اطلاعی از تداخلات دارویی خودسرانه دارو مصرف می کنند که این امر موجب بروز تداخلات فراوان دارو با دارو و دارو با غذا می شود.

وی افزود: این تداخلات دارویی نه تنها می تواند خطرناک و تهدیدکننده حیات باشد بلکه می تواند هزینه های گزافی را به بدنه نظام سلامت کشور تحمیل کند؛ مصرف خودسرانه دارو می تواند باعث بروز ازدیاد حساسیت و تغییرات فیزیولوژیکی در فرد شود.

بنابراعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، این داروشناس بیان کرد: استفاده از یک دارو به توصیه اعضای خانواده یا سایرین نادرست است، چراکه فرد توصیه کننده توانایی تشخیص بیماری و ارائه درمان را ندارد؛ توصیه افراد غیر کارشناس می تواند مخاطرات زیادی به دنبال داشته باشد.

وی یادآور شد: خاصیت و عملکرد یک دارو همیشه و در افراد با شرایط متفاوت یکسان نیست و حتی می تواند عوارض زیادی را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد بنابراین تجویز دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف خودسرانه دارو ممنوع

مصرف خودسرانه دارو ممنوع