مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 12:172022-02-28سياسي

نقدی بر سخنان ظریف درباره اوکراین


عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در یادداشتی، با نقد اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره تحولات اوکراین، نوشت: ظریف مقهور شناخت خویش از غرب شد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رییس سابق سازمان بسیج اساتید و عضو هیات علمی دانشگاه مدرس در یادداشتی، با اشاره به تحلیل اخیر محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه درباره تحولات اوکراین، به نقد دیدگاه های وی پرداخت.

زارعی در این یادداشت نوشت: چرا ظریف از خواب بیدار نمی شود!؟ ظریف با یادداشت اخیرش درباره جنگ اوکراین بهتر است دوران بازنشستگی اش را در واحد عقیدتی سیاسی ناتو خدمت کند، تا دانشگاه تهران!  محمد جواد ظریف به  تازگی نوشت: صورت مساله اوکراین در رسانه ها درست مطرح نمی شود؛ مسئله مواجهه روسیه با غرب نیست! بلکه پرسش این است که ملت های همسایه با روسیه در میان دو میدان جاذبه شرق و غرب چه  باید بکنند؟ آن چیزی که باعث توسعه ناتو به شرق شد، خواست همین ملت ها بود، نه صرفاً خواست آمریکا یا کشورهای ناتو! این میل همسایگان روسیه به ائتلاف نظامی با غرب، ریشه در خاطرات بدی دارد که از خودکامگی های کرملین در ذهن دارند .

به نظر می رسد تحلیل اخیر وزیر سابق امور خارجه ایران، سطحی ترین و چه بسا مبتذل ترین تحلیل این روزها در میانه بحران جنگی اوکراین باشد، البته این تحلیل ناشی از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدی بر سخنان ظریف درباره اوکراین

نقدی بر سخنان ظریف درباره اوکراین