مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 اسفند 1400 ساعت 12:372022-02-28اجتماعي

برخورد قانونی با خرید و فروش گونه های در حال انقراض در اردبیل


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: خرید و فروش گونه های گیاهی و جانوری در حال انقراض ممنوع است و برخورد قانونی با عاملان این اقدام انجام می شود.

- ، هاشم میرزا نژاد صبح دوشنبه در نشست مأموران یگان حفاظت محیط زیست اردبیل اظهار کرد: حفاظت محیط زیست اردبیل با فروش حیوانات غیرمجاز برخورد می کند و این اقدامات در روزهای منتهی به پایان سال تشدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش ماهی قرمز در آستانه عید نوروز به یک رسم در بین ایرانیان تبدیل شده که باید این فرهنگ با هدف حفاظت از محیط زیست و گونه های جانوری تغییر یابد، خاطرنشان کرد: برخورد جدی با متخلفان زیست محیطی از جمله فروش حیوانات غیرمجاز در آستانه سال نو در این استان در دستور کار است.

میرزا نژاد گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و احتمال افزایش خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض مانند سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاک پشت از سوی برخی افراد فرصت طلب در سطح معابر، گشت های منظم انجام می شود.

وی بیان کرد: 357 گونه مهره دار شامل 257 گونه پرنده، 46 گونه پستاندار، 29 گونه خزنده و 19 گونه ماهی و آبزی تا کنون در این استان شناسایی شده است که 30 درصد از مجموع گونه های کشور را شامل می شود و از این میان 17 گونه در معرض خطر انقراض قرار دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد قانونی با خرید و فروش گونه های در حال انقراض در اردبیل

برخورد قانونی با خرید و فروش گونه های در حال انقراض در اردبیل